Teamet skapar tillsammans december 2016

Vår utmaning i december- ”Teamet skapar tillsammans” är att vi skall göra en ”nyårslöftes-utmaning” – och då ska det såklart handla om scrap. Vi skall utmana oss själva och våga göra något som vi inte brukar göra 🙂 . Jaha vad gör man då?! Min utmaning för 2016 kommer att vara att inte köpa bara fina scarpsaker som bara blir liggande utan att jag inte använder dem. Så jag skall ha en plan för det jag köper, det är mitt Nyårslöfte. Undra hur länge jag lyckas hålla det 😉 .

20161214_102536

Det här ursöta Shakers kitet köpte jag när det kom tidigare i våras och sen har det bara inte blivit använt förän nu..undra varför?!

20161214_104405    20161214_105020

Här ser ni mina två cut som jag har gjort med mina 2 olika maskiner som jag har Cuttlebug och Gemini, så fort min Gemini har fått sin permanenta plats så kommer jag att använda den mest då den är superbra och elektrisk 🙂 .

img_5970a

Här ser ni min insida som jag har stämplat med Hero Arts-Cornflower. Om man tittar noga så ser man att mina flakes har fastnat i toppen på min Shaker. Om jag tänkt mig för så hade jag först duttat med min Powder Tool då hade det inte fastnat något.

img_5971a

Mitt färdiga Shaker kort som går super snabbt att göra. Det går ännu snabbare om man köper det färdiga kortkiten som är anpassade för den formen du väljer på din Shaker. Ett roligt och snabbt sätt om du vill prova på att göra ett Shaker kort.

 

Material:
Jillibean Soup Shaker Die Set – Small Circle
Jillibean Soup PVC Card Shakers 6/Pkg – Small Circle
Jillibean Soup Shaker Cards/Envelopes 6/Pkg – Small Circle
Lawn Fawn Collection Pack 12X12 – Perfectly Plaid
Hero Arts Hero Hues Dye Ink Pad – Cornflower
Stampendous Frantage Encrusted Jewel kit – White
Crafters Companion Gemini Die-Cutting & Embossing Machine
Cuttlebug Machine V2

 

Det var allt från mig denna lördagen när det lackar mot jul med rasande fart.

Pyssel Karin

 

Kommentera

