Happy Birthday med Your next Stamp

Förra veckan så fyllde en av mina bästa kompisar år igen..och så klart hon måste få ett fint födelsedagskort. Den här härliga stämpeln köpte jag när jag var på Orustscrappen och jag bara längtade att få använda den och min kompis är en tjej med sinne för humor och skinn på näsan så vad passar väl bättre än denna.

20160803_221514

Den är så himla söt hönan som sitter på äggen och texten är ju helt underbar ❤ .

IMG_5664a

Här ser ni min färgläggning av hönan och äggen jag har valt att stämpla med Archival Ink-Jet Black som jag tycker ger en bra och tydlig svart färg. Sedan har jag färglagt med Distress Ink och vattenpensel.

IMG_5665a

Här ser ni mina stämplar på insidan av kortet, man får alltid så god mat och tårta hos min kompis Camilla så några födelsedagskalorier räknar jag ju inte 😉 .

IMG_5663a

Det färdiga kortet till en Super-Chick ❤ . Så vad passa väl bättre än det här..

 

Material:

Mother Hen-Your next Stamp
Distress Inkpad
Ranger Ink Archival Inkpad – Jet Black
Vilda Stamps Alla vet att födelsedagskalorier räknas inte!
Crafters Companion Centura Pearl Printable Card Pack A4 10Pkg 300gr – Turquoise
Tonic Studios Rectangle Layering Die – Item 484e
Lawn Fawn Petite Paper Pack 6X6 32/Sheets – Perfectly Plaid
BellaBlvd Illustrated Faith Basics Stickers 6X12 194/Pkg – Black Eyed Pea Alpha
Spectrum Noir Sparkle Pens 3/Pkg – Clear Overlay
Tim Holtz Water Brush – Detailer Brush Nib

Grattis Camilla 29 år igen 🙂 .

Pyssel Karin

Kommentera

