Distress Crayons

Jag har lekt med mina Distress Crayons igen, en Tag som låg och bara väntade på att bli använd och en Doilys.

IMG_5557a

Här ser ni att jag friskt har blandat det härliga färgerna i Crayons setet nr 1, det viktigaste är ju att inte glömma att först förbereda underlaget med Collage Medium för annars är det väldigt svårt att smeta ut färgerna. För att få det vita fläckarna har jag sprayat vatten med Distress Sprayer och sedan torkat bort det med papper.

IMG_5556a

Här ser ni mitt färdiga kort som jag har splashat på lite färg här och där.. och ett cardstock med lite glitter kan ju aldrig bli fel 🙂 .

Material:
Tim Holtz Distress Crayon Set – Set #1
Tim Holtz Distress Collage Medium – Matte
Tim Holtz Distress Sprayer 2oz
Crafters Companion Textures Stamp A6 Unmouted Stamp Set – Words of Wonder 2
Ranger Ink Archival Inkpad – Jet Black
Heidi Swapp Color Shine Spritz 2 Ounces – Black Velvet
Heidi Swapp Color Shine Spritz 2 Ounces – Gold Lame’
Crafters Companion A4 50/Pkg – Brown Kraft

 

Jag hoppas att ni njuter av en härlig lördag så här i början av augusti.

Pyssel Karin

Kommentera

