Poppy for You med Crafters companion

Vi har fått som vår månadutmaning denna gången att skapa något med Crafters Companion och det är ju lätt när det finns så mycket snyggt och kul att välja bland 🙂 .

20160404_234736

Här ser ni mina stämplar, dies, embossingfolder, carstock och mina Aqua Tint ink. Okej skall sanningen fram så kommer både stämplarna, diesen och embossingfoldern från det som fanns i Goodiebagen på Meet&Greet 2015. Wow så fina saker<3 . Här hittar ni länken till Meet&Greet 2016.20160404_213732

Här har jag embossat mitt Sheena Cardstock och tänker färga in det med Aqua Tint Inks. Först så sprayar jag det med ganska mycket vatten och sedan är det bara att leka med färgen du valt. Jag ville ha en effekt av att det var mycket färg på sidorna och ljusare i mitten.

IMG_5415a

När jag var nöjd med min gröna färg över det embossade cardstocket så ”splashade” jag lite guldfärgad Aqua Tint Ink över det också. Stammen på blomman och det gröna bladen har jag klippt ut för hand men själva blomman fanns det dies som passade till och det gillar jag 🙂 .

IMG_5414a

Det färdiga kortet med grönt och guld och en lite lätt rosa vallmo bara för dig 😉 .

 

Material:
Crafters Companion Sheena Douglass White Stamping Card A4 – Pack of 60
Crafters Companion Spectrum Noir AquaTint Inks – Bright and Beautiful
Crafters Companion Spectrum Noir AquaTint Inks – Essentials
Crafters Companion Centura Pearl Printable Card Pack A4 10Pkg 300gr – Old Gold
Crafters Companion A4 50/Pkg – Brown Kraft
Crafters Companion-Poppy dies och stamp
Spectrum Noir Sparkle Pens 3/Pkg – Clear Overlay
Spectrum Noir Generation 2, 6 Pen Set by Crafters Companion – Pinks
Ranger Ink Archival Inkpad – Jet Black

Ha en härlig lördag!

Pyssel Karin

Kommentera

