Stämplings Utmaning i Februari

Denna månaden har vår Team Ledare Kerstin på CiLi in Papers utmanat oss med att vi alla i Design Teamet fått samma stämplar som vi skulle göra något med.  En utmaning för mig är att färglägga för det gör jag inte så ofta. Här ser ni vad jag lagt fram innan jag började att färglägga mina Coola Brudar.

IMG_5305

Jag har stämplat på mitt Sheena Card med Archival ink och sedan embossat det med Clear Embossing, mest för att jag tycker det är lättare när jag färglägger att hålla mig innanför linjerna 😉 .
Som ni ser så har jag valt att färglägga med Distress Ink, många av färgerna kommer från 2015 års Distress färger som är mer färgglada än det första färgerna som kom.

IMG_5307a

Här ser ni mitt färdiga resultat röd och lila klänningar Coola Brudar. Jag ville inte att bakgrunden bara skulle vara vit så därför bestämde jag mig för att lägga 2 olika färger i bakgunden med färgerna vi ser.

Nu blir det bara detta från mig då jag är så himla nöjd med min färgläggning och vet inte riktigt vad jag skall göra med min fantastiskt Coola Brudar. Så för dem som vill se mitt färdiga resultat får hänga med i bloggen så kommer det färdiga koret lite längre fram.

Material:
Tonic Studios Exquisite Stamp Sets – Ladies Day 1132e
Crafters Companion Sheena Douglass White Stamping Card A4 – Pack of 60
Distress Ink Pads
Ranger Ink Archival Inkpad – Jet Black
Stampendous Detail Embossing Powder – Clear

 

Ha en super härlig lördag!

Pyssel Karin

 

Kommentera

