Bröllopskort med en distressruta

Så här mitt i sommaren så är det ju många som går på bröllop och här kommer lite inspiration hur du kan göra några bröllopskort till det lyckliga brudparen.

IMG_3288

Här ser ni en närbild på min distressruta, ett roligt och effekt fullt sätta att göra en bakrund på.  Sen är det bara att stämpla motivet ovan på rutan och så snygg det blir. Det små hjärtan med Embossing Paste-Pearlecent har jag gjort med en stencil från Simon Says Stamp.

IMG_3287a

Så här blev det första bröllopskortet stämplarna är några gamla favoriter som jag tyvärr inte tror att man kan få tag på längre 😦 .

IMG_3290a

Här ser ni det matchande kuvertet med samma distressfärg förstås.

IMG_3293

På det andra kortets insida har jag satt stickers från ett Alla hjärtans kit som jag hade kvar.

IMG_3291a

Det andra kortet med samma upplägg men med andra färger men lika fyllt med kärlek förstås ❤ .

 

Material:

Embossing Paste-Pearlecent

We R Memory Keepers-Vellum Metallic Heart silver(slut i web)

Tim Holtz-Alphabetical

Bazzill self Adhesive Foam-Pink

Heidi Swapp Stencils Mini kit-Frames

Distress Ink Pad-Barn Door

Simon Says Stamp Stencils-Falling Hearts

 

Det var allt en lördag mitt i sommaren 🙂 .

 

Pyssel Karin

Kommentera

