Stampendous Top Hat Snowman-Simon Says Stamp Wednesday Challenge

Denna veckan har jag pånytt varit med i Simon Says Stamp Wednesday Challenge temat denna veckan är Christmas/Holiday och man får gärna använda Stampendous produkter.

IMG_3742a

 

Först har jag embossat min Snowman med clear embossingdyna och lagt vitt embossingpulver på ett vitt cardstock. När man sedan börjar färga in det med Distress Ink så kommer själv motivet fram. Att blanda den blå färgen och den blå-gröna gör att det blir en härlig blandning och när du känner att du är nöjd med att blanda färgerna så får det torka. Innan jag fortsätter med att skriva God Jul med Lawn Fawn-Milo`s ABC och gjort några stjärnor i Embossing Paste-Pearlecent.

IMG_3743a

På insidan har jag stämplat flera God Jul och mina vita Winter Pines.

 

Material:

Stampendous Top Hat Snowman

Lawn Fawn-Milo`s ABC

Deep Red Stamps-Winter Pines

Distress Ink Pad- Salty Ocean&Peacock Feathers

Avery Elle-Dotted

Clear Embossingdyna

Stampendous Detail Embossingpulver-Clear

Memory Box Stencil-Starry Night

Mini Ink Blending Tool

Embossingpaste-Pearlescent

Archival Ink-Jet Black

 

Ytterligare ett julkort är färdigt skönt nu har jag bara några kvar att göra och flera dagar på mig innan man är tvungen att skicka dem 😉 .

Pyssel Karin

 

 

2 thoughts on “Stampendous Top Hat Snowman-Simon Says Stamp Wednesday Challenge

  1. Oh that snowman is adorable! I’ve never seen that stamp before! So glad you shared it with us this week at the Simon Says Stamp Wednesday challenge!

Kommentera

