Reach for the Stars-Simon Says Stamp Wednesday Challenge

I veckan som gick surfade jag in på Simon Says Stamp Wednesday Challenge och fastnade för att utmaningen som handlade om Stjärnor denna veckan. Jag hade genast en idé om hur jag ville göra och så här blev det.

IMG_3728ab

Först så la jag ett laget Metallic Silver-Embossing pasta över en stencil från Memory Box-Starry Night. När detta hade torkat så sprayade jag med Heidi Swapp Color Shine-Navy och sedan torkat av överflödet med hushållspappret så att mina silver stjärnor verkligen syns. Stämpeln kommer från Prima och är stämplad med Archival Ink-Jet Black och sedan embossat med clear embossing. Jag har tagit ut vimpeln med Avery Elle-Dotted och sedan satt den på 3 D kuddar för att få lite höjd.

IMG_3727a

Det färdiga kortet blev så här fullt med stjärnor och vem vill inte sikta mot stjärnorna 🙂 .

Material:

Embossing Paste-Metallic Silver

Memory Box-Starry Night

Heidi Swapp Color Shine-Navy

Avery Elle-Dotted

Archival Ink-Jet Black

Stampendous Embossing Powder-Detail Clear

3D Kuddar

 

Så detta blev mitt bidrag till Simon Says Stamp Wednesday Challenge.

Pyssel Karin

 

2 thoughts on “Reach for the Stars-Simon Says Stamp Wednesday Challenge

Kommentera

