Grästorps Maran-Mini Bag

I Lördags var jag med på Grästorps Maran en väldigt trevlig Mara med härliga deltagare och massor med kreativitet. En lång dag med massor av skratt, god mat, besök av både Sumo och Tomten vad kan väl då gå fel 😉 .

Själv så hade jag två demonstrationer och här kommer Tutorial på Mini Bagen som jag har tittat på en blogg Silvey`s Craftroom. Gå gärna in här och tittar hur man gör.

http://stampwithsilvey.blogspot.ca/2012/08/mini-bag-tutorial.html

Tycker att den är en väldigt trevlig present att ge bort om man vill ha med sig något som man pysslat själv så här innan jul.

För att visa var du skall sätta tejpen när du sätter ihop Bagen har jag tagit detta kortet. Du bör också använda en tejp som är väldigt stark så att bagen inte släpper, själv använder jag alltid Scor-Tape den håller lovar jag.

IMG_3685

Här ser ni vart jag ha satt min Scor-Tape. Ett annat tips är att innan man sätter handtagen på Bagen sätta lite tejp längst ner på ändarna på handtagen. Då håller det sin position när man gör hålen för att sätta Bradsen.

IMG_3700   IMG_3705

Jag har gjort 2 olika Mini Bags, den ena har en kardborrknäppning och den andra har jag gjort ett hål för att stänga dem med en liten Tag och ett band som man kan dra igenom. Den ena Bagen har jag gjort band som handtag och den andra har handtag av cardstock.

IMG_3721a

Jag vill också passa på att tacka alla som röstade på min Tag på den första stress-utmaningen vi fick på Maran. Jag blev väldigt glad över min vinst. Tack för det fina hemstöpta ljuset.

Material:

Tonic Studios-Super Trimmer

Tonic Studios Simplicity-Dotty Border

Kaisercraft-St Nicholas

Scor-Tape

 

Ha en härlig söndag och om ni tittar in på tisdag så kommer kortet med vikningen ligga där då.

Pyssel Karin

 

Kommentera

