Sjung om Studentens Lyckliga dar

Visst är det härligt med våren, sol, värme, grönska och alla dessa glada Studenter i sina fina vita klänningar. Det var ju några år sedan man var där själv men det var en härlig dag 🙂 .

Denna veckan har jag gjort ett kort till Elin som har tagit studenten och valt att inte göra det i klassiska blå/gula färger utan med härligt vårlika färger.

IMG_2142

Mina bokstäver har jag tagit ut med Tim Holz-Alfabetical dies, precis lagom stort för att passa på kort. Färgerna går  lime grönt lite olika mönstrade papper som jag hade lämpligt liggande och Rosa för det är ju till en tjej. Då hon håller på med musik så passar ju Embossingfoldern från Cuttlebug- Allegro väldigt bra.

IMG_2143a

Baksidan har jag stämplat med Kaisercrafts Vintage-Imagine lite härligt gammaldags med den fina grammofonen, bingon och noterna. Den andra stämpeln är en gammal stämpel som jag köpt från Arkivet och som jag hade i mina gömmor.

IMG_2141

Ett student kort med vit bas, limegrönt och rosa en glad och vårlik kombination. Som passar en glad och nybakad student.

Ha en härligt skön lördag!

Pyssel Karin

Kommentera

