Kort till en Fotbollstokig Tjej

Denna veckan har jag gjort ett kort till en Fotbollstokig Tjej som också gillar inredning och temat för det är vitt, rött och svart…

IMG_1946

Pappren jag har använt här är från Echo Park Love Story Collection Kit-Wild About You som är det grå/svarta pappret och det rödprickiga pappret kommer från Authentique Paper Lovely Collection Kit-Crush. Cirklarna har jag tagit ut med Sizzix Framelits Dies-Circles och Scallops Circles gillar att ha den vågiga kanten utan för den runda tycker att det blir en sån fin dekoration. Det svarta bokstäverna kommer från Tim Holtz Idea-Ology Alpha Parts jätte snygga svarta i plast med lim på baksidan så att det lätt fäster på den ytan som du vill ha dem på. Bandet med fotbollarna hade jag bland mina band jag köpt som bra och ha..och det var det ju 🙂 .

IMG_1947

Här har jag valt att göra nästan som en tag fast jag har rundat hörnen istället och satt en mörk grått cardstock bakom. Det vita cardstocket har jag med Archival Ink-Jet Black stämplat den härliga stämpeln från Slöjd-detaljer för att inte göra så stor skillnad mellan det vit och svarta på carstocket så har jag låtit Distress Ink-Black Soot svepa över. Allt har jag sedan låtit sätta på 3D Kuddar för att få lite höjd på kortet.

IMG_1944a

Det färdiga kortet ser ut så här som jag tycker passar jätte bra både i färg och tema till Sanna.

Ha en skön dag!

Pyssel Karin

Kommentera

