En lämpligt gå bort present så här på Påskafton

När jag var på scrapträff i Grästorp tidigare i år så fick vi en utmaning att dekorera en äggkartong på valfritt sätt. Det skulle vara med ett band och något stämplat på äggkartongen.

En grå äggkartong är ju ganska så tråkig så jag tog chansen att spraya min kartong med Heidi Swapps Color Shine-Gold Lamé lämpligt då jag upplever att Påsken går i Gula toner. Sen har jag och klätt kartongen med ett gult papper med prickar på från Reprint. Att få det att fästa och inte lossna från kartongen gör man enklast med Glossy Accent som är ett fantastiskt lim om man väljer att använda det som lim vill säga.

Det röda prickiga pappret kommer från Simple Stories-Red Dots och sen har jag använt 2 olika storlekar på Spellbinders disen som jag använt. Blommorna kommer från Petaloo och där har jag förstås satt blingstenar 🙂 .

Fjärilen kommer från Kaisercrafts-Butterflies clearstamp set som jag förstås har stämplat med VersaColor Pinecone.

IMG_1932

Det färdiga resultat ser ut så här nu skall jag bara fylla det med något lämpligt som passar bra i kartongen för att ha med mig när vi skall bort ikväll.

Glad Påsk till er Alla!

Pyssel Karin

Kommentera

