Grattis till Cicci

Förra veckan så fyllde ju Cicci på Cili In Papers år igen..och vad gör man då?!

Ett grattis kort till en tjej som gillar fjärilar och katter 🙂 .

IMG_1964

Kortet är gjort är gjort i ett helt cardstock 12×12, som jag har vikt till ett mindre format som jag kan stoppa ner Tag i. Alla kanterna har jag chalkat med Versa Color Pinecone. Kanten har jag tagit ut med Tonic border system och förstås med fjärilar som motiv vad annars till en tjej som älskar fjärilar 🙂 .

IMG_1965

Mina 2 tags som jag har gjort med hjälp av Tonic Dou Corner punch-Ticket Tag ett jätte lätt sätt att göra snygga tags med vilken storlek som du själv väljer.

IMG_1963

Här ser ni fickan som jag har stoppat ner tagen i, tänk bara på att när man limmar fast sidorna att man ser till att det inte blir för tajt så att inte tagsen går ner i utrymmet. Det bästa limmet till detta tycker jag är Glossy Accents för det behövs ett starkt och bra lim för det är mycket papper som skall sättas ihop.

IMG_1967

Utsidan har jag dekorerat med ett hjärta och under detta har jag passat på att fästa mitt band som jag skall ha för att stänga kortet med. Hjärtat kommer från Lifestyle-Three-In One-Heart som jag bara älskar.

IMG_1962a

Det färdiga kortet med tagsen, fjärilarna som kommer från Martha Steward-Monarch Punch ser ut så här. Ett sött litet kort med lite vårkänsla tycker jag.

Så ett stort grattis till Cicci på hennes Födelsedag.

Ha nu en riktigt skön lördag!

Pyssel Karin

Kommentera

