Tävlingsbidrag till Nyårsscrappen på Svensk Scrapbooking

Jag tycker ju att det är kul att då och då vara med och göra tävlingsbidrag och denna gången föll valet på Svensk Scrapbookings Nyårsscrapp, Kortskiss nr 2.

kortskiss2012

Så här ser skissen ut som man skall ha som inspiration, sen gäller det att tolka det som man vill.

IMG_1857

Mitt kort går i beige, guld, rosa och vitt härligt glada färger så här på sista dagen på året.

Jag har använt mig av Cordinations Fuschia Fizz som jag har embossat med Sizzix Clocks och sedan sandpapprat fram den ljusare ytan i pappret, klockorna för att det skall vara med och symbolisera 12 slaget. Stämpeln Gott Nytt År kommer från Rox Stamps för att förstärka bubblorna har jag lagt ett lager med embossing pulver både flakes och vanligt pulver i vitt och guld från Stampendous. För att fästa flakesen så måste man blanda dem med vanligt embossingpulver för annars så smälter det inte fast.

Det rosa siffrorna kommer från Simple Stories Sna@p!-Typeset, där det finns många glada färger och bokstäver att välja mellan.

IMG_1858

Det härliga pappret med det söta Rosa tjejerna kommer från Magnolias collektion ”With Love” Cherub Champange, på det pappret har jag stämplat en hjärtswirls från Stämpelkällan som jag embossat med Stampendous embossingpulver Champagne. De små hjärtan har jag dessutom fyllt i med en matchande rosa penna från Spectrum Noir.

IMG_1856

Det färdiga kortet ser ut så här. Gott Nytt 2013 önskar jag er!

Pyssel Karin

Kommentera

