Till en liten tjej

Denna veckan har jag gjort ett rosa/rött kort till en lite nyfödd tjej. Basen är ett vitt cardstock och ovan på detta har jag på framsidan satt ett rosa mönstrat papper med röda prickar.

Jag har stämplat med en gammal stämpel från Scraplyckan jag är väldigt förtjust i mina runda stämplar och man kan alltid variera dem med lite olika bakgrunder. Denna gången har jag tagit en punch från Ek-Success Square Scallop och stämplat ut med ett rött cardstock  och satt dem bakom min runda stämpel. Jag har på nytt använt mig av en ljus Rosa kapsyl för att matcha det andra rosa och ett Rött hjärta mitt i med en toppning av en 1″ epoxy dots.

Stämpeln på insidan av kortet kommer från Vilda Stamps-Ett Barn är en stor lycka en härlig stämpeln som jag tycker passar bra till en efterlängtad liten Prinsessa.

Baksidan har jag valt att stämpla med Vilda Stamps-Vagga som jag bara älskar, där har jag pimpat den med lite Stickle-Crystal förstås.

Det färdiga kortet ser ut så här, den tredje rutan på framsidan har jag satt en krona som jag tagit ut med Tim Holtz Dies-Crown&Fleur och även där svept över med min Stickle-Crystal för att få den att glittra lite extra.

Så ett gulligt rosa kort till ett söt liten tjej-Grattis till det lyckliga föräldrarna.

Pyssel Karin

Kommentera

