Sista Bröllopskorten för i år…

Idag är det World Card Making Day så dagen till ära kommer det förstås ett kort 🙂 .

Jag kunde inte låta bli att visa ytterligare ett Bröllopskort som jag gjort tidigare i sommaren när jag ändå har visat ett tidigare i veckan. Hoppas att ni står ut med ett till.

Till detta har jag valt en röd kort bas eftersom Kärlekens färg är ju Röd. Med Brunt och beige som accentfärger.

På baksidan av kortet så har jag tagit ut med min Spellbinders-Heart Circles i brun cardstock ovan på detta har jag stämplat på ett beiget cardstock med stämpel Kärleken övervinner Allt .

Dekorationspappret kommer från Canvas Corp-Kraft Love Words det härliga hjärtat är en Dies från Life Style Crafts-Three-in-one heart texten på hjärtat har jag tagit från Tim Holtz -Chitchat Stickers.

Kuvertet har jag också dekorerat och där har jag använt mig av 2 olika masker från Tim Holtz. Jag har låtit mitt distress Blending Tool svepa över med distressfärg över hela kuvertet. Lyfter man sedan masken så blir det härligt resultat då motivet lämnats vitt.

Den bruna ängeln kommer från Tim Holtz dies-Mini Love Struck Set.

Det färdiga kortet blev så här ett klassiskt kort men inte för gulligt. Jag hoppas att brudparet tycker om kortet för det gör jag.

Ha en skön dag!

Pyssel Karin

Kommentera

