Freddi som Rock Star

Denna veckan blev det ett tufft kort till en kille som fyller 20 år. Ett kort till en kille som gillar gitarrer och tatueringar. Det härliga pappret kommer från Best Creation- Rockstar och är ett papper med glitter på. För att få till det tuffa utseendet fäster jag det på ett svart cardstock.

Jag valde en kaspsyl i svart som jag fyllde med en silverfärgat 1″ Cirkel och siffrorna kommer från Tim Holtz  Alphabetical och på toppen har jag lagt en Glittrig Epoxy Dots sen har jag fäst min kapsyl med Glossy Accents.

På baksidan har jag tagit ut med Spellbinders Kugghjuls Dies för att följa mitt tema med silver så har jag klätt mitt cardstock med Folietejp och dessutom embossat innan jag låtit allt gå igenom min Cuttlebug med kugghjuls diesen. Samma kugghjuls Dies sitter också på framsidan av kortet.

Insidan har jag stämplat med silver embossingpulver och stämplarna jag har använt kommer från Landstoken och den längst ner på kortet kommer från Hampton Arts-Collage Borders.

Bokstäverna kommer från Cuttlebug alpabetet kommer från Hippie Chick och i:et har jag sparat som In Side Out. Ringen runt har jag gjort genom att låta 2 dies från Sizzix Scallops Circles dies sen har jag dessutom lagt på ett lager med Stickles Crystal för att få det att glittra lite extra.

Det färdiga kortet ser ut så här ett mycket passande kort till en cool 20 årig kille tycker jag.

Ha nu en skön lördag i regnet!

Pyssel Karin

Kommentera

