Bosse 2×30

Denna veckan var mitt uppdrag ett manligt färgglatt kort..och vad gör man då?! Vinrött, grått och svart valde jag tillslut och detta till en man som gillar att resa.

Den passande tagen hittade jag i ett ATC Paper Pads-Travel den passar perfekt in i mitt valda färgtema och förstås så har jag chalkat kanterna med Versa colors Pinecone. Den glittriga blomman kommer från Petaloo och på den en stor vit halvpärla.

Sen har jag från Vilda Stamps Resekit stämplat upp resväskan och klippt ut den för hand och satt den på kortet meddubbelhäftande tejp jag gillar att använda den lilla tejp runnern från 3L för att den är enkel att jobba med och för att den sitter fast bra förstås 🙂 .

På baksidan av kortet har jag gjort en egen tag och då använt mig av Tonics Studios Duo Corner Punch-Ticket Tag blir perfekt så man kan göra tags i precis den storleken man vill. Stämpeln med den tänkvärda texten kommer ifrån Slöjddetaljer.

Insidan har jag stämplat med ett Grattiscollage stämpel som Reprint har gjort efter som Bosse gillar att hålla igång och rör på sig en del och även cyklar så tycker jag att setet från Sizzix med Bicycle passar utmärkt. Stämpeln nr 1 hade jag i en låda och den passar ju bra här.

På framsidan har jag med mitt Tim Holtz Alpabet-Alphabetical tagit ut både bokstäver och siffrorna i vanlig svart cardstock. Den runda cirkeln med de små hålen kommer ifrån Nellie Snellen Dies som jag satt fast på 3D kuddar för att få lite olika nivåer på det jag placerar på kortet. De små biljetterna kommer från Whimsy Stamps där du även kan köpa diesen som passar perfekt att få ut biljetterna med.

Ett härligt kort till en man i sina bästa år!

Ha en skön lördag!

Pyssel Karin

Kommentera

