Utmaningar på Scrapträffen i Alingsås

För några veckor sedan var jag på Scrapträff i Alingsås, trevligt och Gud så mycket grejer Scrappare har 🙂 . Skönt att veta att jag inte har mest grejer..

Det var förstås några utmaningar under dagen och det klart att man ville vara med.

Första utmaningen var att göra valfri layout eller kort med Film eller Musik tema. Jag har några väldigt söta stämplar och fann den perfekta Filmen till dettta.

R2D2 fick bli min lilla robot med stjärnorna, lika så bakrunden med små stjärnor. Och filmen förstås Star Wars. Dekorationspappren kommer från Kaisercraft Check In och passar bra in i mitt tema.

På baksidan har jag stämplat med Bo Bunnys-Mama Razzi stämpel som ser ut som en film klippa perfekt, den här stämpeln hittade jag när jag var i USA och precis varit på Paramount Pictures. Så himla passande..

Det färdiga kortet med en film stripe, från Whimsy stamp stämplat med Bo Bunny-Mama Razzi stämpeln . Stickers bokstäverna kommer från Kaisercrafts Attitude! . Tissue Tejp från Tim Holtz-Commute och stjärnorna från Sizzix Framelits Dies-Stars.

Den andra utmaningen var en kort skiss.

Här blev jag väldigt inspirerad av hösten och blev sugen på att prova mina stämplar med stövlar och paraplyer.

Dekorationspappret kommer från Simple Stories-Harvest Lane ett orange cardstock som bas och jag har förstås stämplat med min Versa Color Pinecone och embossat med clear.  Stämpeln Höstmys kommer från Kortmakaren.

Jag snart är vi där med stövlar och paraplyer och visst är det mysigt att sitta inne en riktigt ruskig dag ihopkurad i soffan med en härlig kopp The.

Ha nu sen skön dag!

Pyssel Karin

Kommentera

