Ett kort som går snabbt att göra

Ett kort som går väldigt fort att göra men som jag tycker blev jätte fint. Det som tar längst tid är ju att komma på hur man vill utforma varje kort, vilka färger, stämplar, dekorationer och format som man skall använda. Ett angenämt problem och ju fler grejer man har desto mer har man ju att välja ifrån.

Vit cardstock som bas ett mönstrat dekorationpapper med lite hjärtan och swirls, ett vitt organza band som jag gjort en liten knut på. Den gulliga cykeln kommer från Sizzix Framelits Bicycle. Det bästa med stämpeln är att den är en cling, vilket innebär att den monterad och har mönstret på framsida. En cling är väldigt skön att stämpla med och ger alltid bra avtryck som inte kletar ut som en del clearstamps kan göra. Det bästa med detta setet är att man även får med dies som gör att man kan få ut sin cykel exakt utan att klippa runt med saxen och vilken tid man sparar på detta och mycket snyggare också:-). Jag har ju förstås använt mig av min Versa Pinecone och embossat med Clear. Grattis stämplen kommer ifrån nuvarande Stämpelkällan. Cykeln har jag dekorerat med 2 blingstenar och monterat med 3 D kuddar för att få den att stå ut lite från kortet.

Snabbt och enkelt och lagom gulligt!

Det var allt för idag ut och njut av sommaren och varför inte en tur med cykeln kanske?!

Pyssel Karin

One thought on “Ett kort som går snabbt att göra

Kommentera

