Jordgubbar är gott!

Idag har jag gjort ett krya på dig kort, eftersom det är mitt i sommaren så tänkte jag sommartema när jag gjorde det. Den söta stämpeln med sjuksystern kommer ifrån Crafty Secrets- Feeling Yucky ett jätte gulligt stämpelset till en sjukling. Biljetten med texten kommer från Rox stamps som även har diesen för att få ut den så där himla enkelt. Ja men du måste ju förstås ha någon maskin tex Cuttelbug som tar diesen annars går det inte enkelt 😉

Hjärtat är en punch från EK-Success Folk Heart som jag har gjort lite glittrig med Stickles Crystal, så den fick en liten effekt.

Biljetten har jag chalkat kanterna med min Versa Color Pinecone för att få en lite slitet utseende. Den taggiga kanten har jag fått genom att använda mig av en dies från Whimsy stamps.

Ett rött cardstock som bas som jag klätt med Simple stories Country Garden, ett jätte härligt blommigt lite gammaldags papper. Sen har jag stämplat med min nya stämpel från Lili of the Valley-Strawberries ett riktigt härligt sommarmotiv med jordgubbar och vem kan motstå det? Jordgubbarna har jag färglagt med mina Spectrum Noir pennor, väldigt sköna pennor att jobba med och enkelt att skugga med.

Biljetten kommer från Rox Stamps ett självklart val när det gäller en sjukling.

Det färdiga kortet blev så här. Sommar härligt tycket jag och visst blir man lite sugen på jordgubbar?

Ha en härlig dag!

Pyssel Karin

Kommentera

