Min första Tavla..

Har länge funderat på att prova det där med att kladda på en tavla, ser ju så många andra som gör så mycket snygga grejer..så lite sugen blir man ju på att prova själv.

Så sist när jag var på CiLi in Papers så fick det följa med en tavelram hem, tog den lilla för jag vågade inte ta en större första gången.

Det första man behöver göra är att måla hela tavlan med Gesso för att duken inte skall suga så mycket färg, vill man kan man även bygga mönster om man lägger ett tjockare lager med Gesso, men inte denna gången i alla fall:-)

När Gesson hade torkat så tog jag akrylfärg blå  och en pärlemo som jag blandade lite och torkade av med vanligt papper innan den hade torkat helt. Akrylfärgen torkar väldigt snabbt så här gäller det att inte sitta och vänta för länge.

Duken är ju inte lika styv som det man vanligtvis stämplar på så det lilla hålet som är i mitten på duken försökte jag att fylla ut men hittade inget i lämplig storlekt tyvärr så det jag försökte att stämpla på duken fick tyvärr inte den effekten som jag hoppas på. Då fick man ju försöka med något annat som funkade istället. Hittade en stämpel på Tim Holtz Bitty Grunge setet som blev lite oregelbundna prickar som jag stämplade med Archival Inkpad Jet Black.

Sen gillar jag ju mina Dreamweaver Stenciler det små fötterna och det lilla hjärtat med Swirlsen och min Pärlemopasta.

Texten kommer från Tim Holtz Stickers, som jag har tagit en svart kolpenna och en röd och markerat runt. Hjärtat är från Lifestyle Craft och heter Three-In-One Heart som jag verkligen älskar att använda hur gulligt som helst. På detta har jag dessutom lagt ett tjockt lager Crackle Paint Clear Rock Candy för att det skall se lite slitet och gammalt ut. Bokstäverna var något som låg och väntade på att bli använda i en låda och metall nummret kommer från Tim Holtz.

Den färdiga tavlan blev så här, inte dåligt som första försök och Alvins mamma blev i alla fall väldigt glad för mitt alster..

Ha en riktigt skön dag!

Pyssel Karin

Kommentera

