Fotbollskort

Jag har ju lovat Pelle ett EM-Fotbolls kort, visst är det väl lite sent då Sverige redan tyvärr är ute. Men sista matchen spelas ju imorgon så lite inspiration till detta kanske då:-)

Dessutom så passar jag på att lägga in det i Svensk Scrapbookings Juni-kort utmaning

Blått och Gult var väl kanske inte ett så konstigt färgval, den söte lille fotbollskollen är en stämpel från Lili of the Valley-Super Striker. Jag har sedan färglagt den med mina nya Spectrum Noir, ni känner väl igen Zlatans färgglada skor?! Den ljusblå ramen är en rest av en dies som jag skärt ut till ett annat projekt, det gäller ju att spara på allt papper;

De små biljetterna kommer ifrån Whimsy stamps-Celebration Mini Tickets, texten har jag gjort med ett mini alfabets-stickers som jag hade hemma.

Jag har stämplat ut alla det blåa bokstäverna till Sverige och EM-fotboll med mitt Sizzix Tim Holtz Alphabetical, lagom stora bokstäver på ett kort.

Då får jag väl bara önska mitt kort ett bättre öde än Sverige i Fotbollen…

Pyssel Karin

Kommentera

