Bröllopstema

Ja nu kan jag visa vad jag har pysslat med under en del av våren.

Jag fick den stora äran att göra inbjudningskort, vigselprogram, festprogram och placeringskort till Sofia och Jakobs bröllop. Bröllopet var igår 2 juni i Hagens Kapell. Önskan var att färgerna på korten skulle gå i Champange. Jag hittade ett jätte fint cardstock på Reprint Bazzil Basics Paper- Blank Check lite blankt på ena sidan och matt på andra sidan.

Så här blev inbjudningskorten, stämpeln kommer ifrån Pysseldags, det har jag sedan stämplat med Versa Color Pinecone och embossat med Stampendous Vintage Tinsel Champange  kanterna har jag chalkat med min Pinecon förstås. Det vita cardstocket har jag embossat med Sizzix Valentine set nr 3.

Till kanterna har jag använt en punch från Xcut Border Punch Hearts, det som blir över är ju små små hjärtan tar man hand om dem så kan man ju ha dem som dekorationer i andra projekt.  Sen har jag tagit ett 7 mm vitt organza band och gjort en dubbelknut som pricket över i;-)

Sen var det ju bara vigelprogrammen, festprogrammen och placeringskorten som skulle göras klara och då var det masstillverkning  och hela vårt matsalsbord fick agera arbetsyta. Att få ihop alla detaljer och montera, chalka, stämpla och embossa tar sin tid, men det är roligt att se det färdiga resultatet är jätte kul.

           

Nu hoppas jag att brudparet har blivit lyckligt gifta och hade en fantastisk bröllopsdag igår.

Stort Grattis till Sofia och Jakob

Från Pyssel Karin

One thought on “Bröllopstema

Kommentera

