Ett besök i Stockholm

I helgen så var vi, jag och min sambo Jörgen i Stockholm för att hälsa på några, vänner och bara ha en skön helg.

Första natten bodde vi på Nordic Light Sea och lämpligt så låg det ju väldigt nära Slöjd-Detaljers butik i Stockholm:-), så ett litet besök blev det ju förstås där.

Den här jättefina Mixed Media tavla stod i skyltfönstret och hmm…man blev ju lite sugen på att testa när det kan bli så här snyggt!

Själv så slog jag till på nya stämplar som jag spanat in och tog tillfället att inhandla.

           

Vi får väl se när dessa kan komma till användning men bra svenska texter letar jag alltid då jag gillar att skriva mina texter på Svenska men det är ju svårt då mycket kommer från USA. Först skall det tyvärr monteras på EZ-mount, då jag gillar att ha dem på det och inte använder mig av Stick and spray gillar att ha den lite sviktande känslan när jag stämplar.

På lördagen var vi och gick på stan och njöt av solen och glassade med alla andra människor som gled omkring i sina fräcka solglasögon eller satt och tog en kaffe.

Ett av målen var att besöka Nespresso butiken på Kungsgatan, en väldigt flashig och inte alls svensk butik. Det var en upplevelse att kliva in i Nespresso-miljön och väl värt ett besök. En riktig Boutique med väldigt hög serviceanda.Vi ville så klart smaka på den nya kaffet Limited edition Naora, som var väldigt gott och fick följa med hem. I en väldigt scrapvänlig påse..

Några bilder från butiken

På söndag hade vi bokat biljetter för att se på Jesus Christ Superstar som går på Göta Lejon på Södermalm. En väldigt modern musikal som hade långhåriga lärljungar med skinnjackor och en attityd som många av dagens ungdomar säkert känner igen.

Bäst var förstås Ola Salo som gör Jesus rollen, men även Judas som spelas av Patrik Martinsson gjorde en väldigt bra rollprestation.

Mycket av musiken kände man igen men lika mycket var för mig okänt. Jag förstår att musikalen var orsak till starka protester bland religösa grupper när den hade premiär 1971 på Brodway.

    

Till alla som är sugna på att se Jesus Christ Superstar så kan jag glädja er med att det är ny premiär 13 september 2012 igen.

Då återstår bara att skicka ett tack kort till våra vänner för att vi fick sova över hos dem alltid lika trevligt att ses!

Så stort tack till Gunilla, Johan, Joel och Albin och jag hoppas att vi ses snart igen!

Kortet blev så här, stämpeln kommer från Pysseldags.

Det var allt från mig idag ha en go kväll!

Pyssel Karin

Kommentera

