Svenskscrapbooking April utmaning – Kort

Utmaningen denna månaden på Svenskscrapbooking var att gör ett kort med utgångspunkt från denna skissen.

Jag visste precis vad jag ville göra och dessutom får användning av min Sew Ribbon som jag köpte i USA. Jag  har ju massor av snygga band som bara hänger och väntar på att bli använda. Just det här bandet som jag  använt  här är ett av  lila sammet.

Sen gillar jag ju lila så det blev ett kort på lila bas med gråa och rosa detaljer.

Hörnen på kortet och mönster pappret har jag rundat med corner punch. Jag har skärt ut mina ”cirklar” med Spellbinders både Classic circles och Scalloped och för att få effekt av min stämpel har jag lyft den med 3D kuddar.Stämpeln är en Mangolia stämpel Tilda W Hawaii Flower som jag stämplat med min Versa Color Pinecone och sedan embossat med Clear. På den yttre Scallopedcirkeln har jag sedan duttat med min lila Pearlmaker.  Textstämpeln kommer från My Cards även dem är stämplad med Pinecone och embossad med clear, sen har jag fäst den på grå wellpapp. Båda stämplarna har jag chalkat kanterna på för att skita ner dem lite.  Den lilla fjärilen är en brads som jag hade lämpligt liggande i en låda:-) alltid bra att ha.

Sen har jag  gjort en alternativ ”Tina blomma”, 3 st Retro Flower som man fäster med en brad. En snabb förklaring hur man gör. Blommorna blöts ner och knycklas ihop och när de nästan torkat så vecklar man ut dem igen.  Jag har sprayat mina med Perfect Pearls och även smetat in med lite Stickles för att få lite extra glitter.

Ett gulligt kort så här när våren och fjärilarna snart börjar flyga..

Ha det så gott i vår regnet.

Pyssel Karin

Kommentera

