Mina första tävlingsbidrag

Jag såg att Scraplagret hade en utmaning under påsken och tyckte att det verkade jätteroligt och tänkte prova min lycka!

Eftersom jag mest gör kort så har jag satsat på att vara med på 2 kort utmaningar.

Utmaning nr 2, är gjord efter en skiss och mitt bidrag ser ut så här

IMG_0771

Ett brunt cardstock, mönstrat papper från K&Company Jubilee, under pappret har jag stämplat med min Hero Arts stämpel Crown Collage. Mina Hjärtan kommer ifrån Life Style Crafts-Three-in-One-Heart DR0035 som jag bara älskar visst är det fina. Jag har dessutom täckt mina hjärtan med Rock Candy Distress Crackle Paint för att få en effekt och även det lilla röda i mitten har fått lite Stickles med favoritfärgen Crystal fungerar på allt! Den runda stämpeln kommer från Scraplyckan från ett set om jag köpte för länge sedan, stämpel- en ängel kommer från YouDo Svenska Ord clearstampset och stämpeln-Beautiful kommer från 7 Gypsies Lille Clear stamp set.

Utmaning nr 6 , var en Bingobricka och jag valde den sista lodrätta raden Ngt gult, stickels, bling och kantstans. Mitt bidrag ser ut så här.

Det här kortet är gjort på ett ljusgult cardstock, ett mönstrat papper som jag hittade bland alla mina papper:-). Det har jag sedan kantat med min Martha Steward Edge Scallop Dot och där jag chalkat kanterna. Den gulliga stämpeln med katten kommer ifrån Stampenvie och heter Hello!, den svenska stämpeln kommer ifrån Rox stamp som jag köpte den för just kombinera den med min katt stämpel. Blommorna kommer från Petaloo och där har jag ju förstås igen använt mitt favorit Stickles färg Crystal, passar ju till allt. Även telefonen har blivit lite målad med Crystal och i hörnen har jag satt lite blingstenar.

Så detta är bland annat vad jag har gjort under påsken mellan all Påskmaten.

Ha en bra regnig kväll!

Pyssel Karin

3 thoughts on “Mina första tävlingsbidrag

  1. Hej Karin!
    Måste bara säga att jag är full av beundran för dina kort. Fantastiskt fina. Sitter med systrarna ibland och försöker få till julkort och annat, men det är ju inte alls i denna klass. Hoppas att det gick bra i tävlingen. / Må så gott / Monica

Kommentera

